Vilkår og betingelser

1. Aftale

Disse generelle vilkår og betingelser gælder for aftaler om levering og drift af Datapeeps ‘computerprodukter og konsulenttjenester

Betingelserne i abonnementsaftalen for DataPeeps ‘tjenester er opdelt i to dele, som alle er gælder for aftalen mellem kunden og DataPeeps:

• Disse generelle vilkår og betingelser: De generelle vilkår og betingelser, der gælder for alle abonnementer aftaler.
• Eventuelle yderligere betingelser: gælder for det eller de produkter, der er valgt af kunden. I forbindelse med visse supplerende tjenester, hvor kunden er den dataansvarlige og DataPeeps er databehandleren, en databehandleraftale også gælder.

I tilfælde af en konflikt mellem vilkårene har de supplerende vilkår forrang for tjenestespecifikke abonnementsbetingelser, som i tur har forrang over disse generelle vilkår og betingelser. En aftale om levering og drift af tjenesten (et dataabonnement) inkluderer følgende:

• Opretter forbindelse til tjenesten.
• Mulighed for at bruge tjenesten med de tilknyttede yderligere tjenester og faciliteter til enhver tid tilhører den eller de tjenester, kunden har har valgt.
• Adgang til at indgå en aftale om levering af yderligere tjenester, funktioner og faciliteter.

Det fremgår af DataPeeps ‘ordrebekræftelse og / eller fra enhver separat skriftlig aftale mellem kunde og DataPeeps hvad aftalen dækker. Ordrebekræftelsen sendes til kunden pr. post eller elektronisk, jf. 10. Ordrebekræftelsen og / eller en hvilken som helst separat Aftalen sammen med vilkår og priser er grundlaget for aftalen mellem kunden og DataPeeps

Senere bestilling af tjenester i forbindelse med aftalen kan ske ved at kontakte DataPeeps.

2. Fortrydelsesret

Kunden kan annullere en ordre, indtil den første levering af data er tilgængelig for kunden.

3. Parter til aftalen

Parterne i denne aftale om levering og drift af datatjenesten er kunden og DataPeeps. Kunden er ansvarlig i alle respekt for overholdelse af vilkårene. Tjenesten må ikke stilles til rådighed eller bruges af andre end kunden og hans direkte tilknyttede virksomheder og brugere. Desuden, tjenesten må kun bruges i det aftalte geografiske område. Kunden kan ikke omfordele service (data) til andre virksomheder eller enkeltpersoner.

Kunden er ansvarlig for betalingen for de tjenester, der leveres i henhold til aftalen.

3.A. Kunderegistrering og adresseoplysninger

Ved aftalens indgåelse skal kunden give DataPeep oplysninger om virksomheds navn, adresse (hjemsted adresse), virksomhedsformular og CVR-nummer samt enhver e-mail-adresse, kontaktperson. Medmindre andet angivet, vilkår gælder også for små erhvervskunder. Kunden skal også angive en separat adresse, hvortil betalingskvitteringer, ordrebekræftelser og andre meddelelser vedrørende aftalen skal sendes.

Efter anmodning fra DataPeeps skal kunden dokumentere nøjagtigheden af oplysningerne. Informationen og DataPeeps ‘registreringer deraf er grundlaget for aftalen, indtil ændringerne sker annonceret.

I tilfælde af en ændring i kundens oplysninger, herunder adresse og e-mail-adresse, er kunden er forpligtet til at underrette DataPeep med det samme.

DataPeeps ‘breve til kunden med betalingssamlinger, ordrebekræftelser og andre meddelelser vedrørende aftalen sendes til kunden elektronisk. Hvis DataPeeps modtager forfaldne breve

kundens omstændigheder (f.eks. fordi kunden har givet forkerte oplysninger), er DataPeeps det ret til at opkræve et gebyr for returnering af brev, muligvis med anbefalet brev.

4. Kvalitet og serviceniveau

Oplysninger om det aktuelle niveau for kvalitet og service, herunder leveringstider og fejlkorrektion gange, kan opnås ved at kontakte DataPeeps.

5. Leveringstid

Ved levering af tjenester i overensstemmelse med aftalen bestemmer DataPeeps på basis af en mere – detaljeret vurdering af omfanget af programmet arbejde osv. en leveringstid, som meddeles kunden i DataPeeps ‘ordrebekræftelse eller fremgår af den aftalte tidsplan for levering. Det leveringstid bestemmes så vidt muligt efter kundens ønsker

Leveringstidspunktet er altid angivet med forbehold af eventuelle forsinkelser på grund af omstændigheder ud over DataPeeps ‘ kontrol samt situationer, der er omfattet af Force majeure. Levering har fundet sted, når forbindelsen til tjenesten er bestilt.

6. Behandling af kundeoplysninger

DataPeeps registrerer kundeoplysninger for at kunne foretage korrekt opkrævning af betaling. Det arten af de registrerede oplysninger afhænger af den service, som aftalen vedrører, og inkluderer bl.a. kundens navn og adresse kundens CVR-nummer osv. Ligeledes DataPeeps overvåger, at der ikke er uautoriseret adgang til kundens dataprodukt.

7. Elektronisk selvbetjening (DataPeeps Login)

Kunden kan få adgang til elektronisk selvbetjening på DataPeeps ‘Google Drive ved at få adgang til den ved hjælp af DataPeeps login og kundenummer eller ved at indgå en aftale herom. Kundens DataPeeps-login og adgangskode er kundespecifikke og videregives muligvis ikke til tredje fester. Kunden er ansvarlig for misbrug af disse oplysninger af andre. Kunden skal straks kontakte DataPeeps i tilfælde af mistanke om andres uautoriserede brug af kundens DataPeeps Login og adgangskode. Kundens udveksling af data med DataPeeps via elektronisk selvbetjening finder sted i krypteret form via en sikker forbindelse (Google Drive).

Kunden kan også købe en eller flere af følgende yderligere tjenester:

• Datagrundlag
• Finansiel regnskab
• Produktionsenheder
• Websteknologier
• Smiley
• Konkursmærkning

8. Videresendelse af elektronisk post

Beskeder fra DataPeeps til kunden sendes via e-mail til den e-mail-adresse, der er angivet af kunde. Beskeder osv., Som kunde modtager pr. e-mail til den aftalte e-mail-adresse har samme juridiske virkning med hensyn til at f.eks. betaling, accept og klagefrist, som om de var modtaget med almindelig post.

Kunden er ansvarlig for løbende at kontrollere, om meddelelser er ankommet fra DataPeeps til den aftalte e-mail-adresse.

Hvis kundens e-mail-adresse ændres, skal kunden straks underrette DataPeep. Hvis meddelelser kan ikke sendes til den aftalte e-mail adresse, DataPeeps er berettiget til at opkræve et gebyr for videresendelse af meddelelsen via e-mail. almindeligt brev til kunden. DataPeeps overvejer derefter aftalen om e-kommunikation er bortfaldet.

9. Priser og betaling

Priser for adgang til DataPeeps produkter og tjenester er angivet i de specifikke aftaler for hver enkelt individuel levering, hvis nogen. i en separat bilag hertil. Alle priser er angivet i danske kroner uden moms og andre mulige afgifter. Prisoplysninger for aftaler indgået uden for Danmark er angivet i EUR eller den lokale valuta og altid uden moms og andre mulige skatter.

I tilfælde af forsinket betaling, et gebyr på DKK 250 pr. Påmindelse og en månedlig påløbet rente fra forfalden dato med renten fastsat i renteloven. I tilfælde af forsinket betaling sendes den første påmindelse en uge efter forfalden af fakturaen. Hvis denne påmindelse betales ikke inden for 16 dage efter faktura forfalder, har DataPeeps ret til at lukke kundens adgang til alle tjenester uden yderligere varsel. Genåbning af kundens adgang efter registrering af betaling medfører et administrationsgebyr. Kunden har ikke ret til refusion i perioden hvorunder en eller flere DataPeeps-tjenester har været lukket på grund af manglende betaling

Abonnementsgebyrer opkræves fra leveringstidspunktet og opkræves normalt månedligt i forvejen. DataPeeps kan i overensstemmelse med gældende regler, foretage efteropkrævning af gebyrer og gebyrer, som for eksempel ved en fejltagelse ikke er blevet opkrævet tidligere.

Betaling sker i danske kroner.

I tilfælde af forsinket betaling er DataPeeps berettiget til at opkræve morarenter fra udløbet af betalingsfrist, og indtil betaling er foretaget, og ellers i overensstemmelse med bestemmelserne i renteloven. DataPeeps er også berettiget til at opkræve et gebyr ved afsendelse af påmindelsesbreve.

DataPeeps er berettiget til at opkræve den samme regning for kundens aftaler med andre tjenester tilbudt af DataPeeps og til andre tjenester, herunder tjenester leveret af tredjeparter, hvor DataPeeps håndterer indsamlingen på dens vegne.

DataPeeps kan efter at have informeret kunden på lignende måde lade tredjeparter, herunder andre virksomheder, håndtere opkrævning af betaling for tjenester omfattet af disse vilkår og andre tjenester leveret af DataPeeps.

Hvis kunden kun delvist betaler en faktura, der indeholder flere krav uden at angive, hvad kunden har betaling vedrører, afskrives betalingen forholdsmæssigt på de enkelte krav.

10.A. Elektronisk regning

Faktura via e-mail: DataPeeps videresender regningen til kunden pr. e-mail til den aftalte e-mail-adresse med kunden, jf. afsnit 2.A. Regningen er vedhæftet e-mailen som en pdf-fil

Hvis kunden anmoder om at modtage fakturaen elektronisk, sender DataPeeps en ordrebekræftelse til kunden. Kunden gør det ikke modtage fakturaer som almindelig post. DataPeeps er dog frit at sende fakturaer til kunden som almindelig post til enhver tid.

Fakturaer, som kunden modtager elektronisk, har samme juridiske virkning med hensyn til f.eks. betalings-, accept- og klagefrist, som om de var blevet modtaget med almindelig post. Kunden er ansvarlig for løbende at kontrollere, om en elektronisk faktura er sendt fra DataPeeps i henhold til den aftalte løsning.

Hvis kunden har valgt faktura via e-mail, skal kunden underrette DataPeep ved ændring af kundens e-mail-adresse. Hvis fakturaen ikke kan sendes til den aftalte e-mail-adresse, er DataPeeps berettiget til at opkræve et gebyr for at sende fakturaen igen senest almindelig post. DataPeeps overvejer derefter aftalen om e-fakturering er bortfaldet.

I de følgende situationer kan DataPeeps blandt andet ændre indsamlingsintervallet eller efterspørgslen betaling straks:

• Kunden har overtrådt sin betalingsforpligtelse i henhold til aftalen eller på anden måde skyldt gæld til DataPeeps i forbindelse med en anden aftale.
• Kunden er registreret hos et uafhængigt kreditbureau eller i et advarselsregister.
• Kunden har stoppet betalingerne, anmodet om forhandlinger om en sammensætning eller gældsstrukturering eller er taget i konkurs procedure.

11. Sikkerhedsstillelse og kreditvurdering

DataPeeps kan ved indgåelsen af aftalen eller på et senere tidspunkt foretage en kreditvurdering af kunde og kan til dette formål opnå oplysninger fra uafhængige kreditoplysningsbureauer eller advarselsregistre. Hvis DataPeeps på indgåelse af aftalen eller på et senere tidspunkt finder rimelig grund til at antage, at kundens betalingsforpligtelser ikke vil blive opfyldt i tide DataPeeps har ret til at kræve sikkerhed i formularen af et kontant depositum eller uigenkaldelig efterspørgselsgaranti i en bank eller et kautionsforsikringsselskab, der er godkendt af DataPeeps.

DataPeeps kan blandt andet kræve sikkerhed i følgende situationer:

• Kunden har overtrådt sin betalingsforpligtelse i henhold til aftalen eller på anden måde skyldt gæld til DataPeeps i forbindelse med en anden aftale.
• Kunden er registreret hos et uafhængigt kreditbureau eller i et advarselsregister.

I tilfælde af en sikkerhed indstilles sikkerhedens størrelse til et beløb svarende til det dobbelte af værdien det beløb, som kunden er bagud med, dog mindst 2.000 kr.

12. Kundens standard (DataPeeps ‘lukket)

For alle tjenester er DataPeeps berettiget til at afbryde kundens forbindelser til tjenesten, hvis den kunden overtræder væsentligt sine forpligtelser under aftalen. Følgende forhold betragtes blandt andet som væsentlige overtrædelser:

• Kunden opfylder ikke DataPeeps ‘sikkerhedskrav rettidigt.
• Abonnementsgebyrer og forbrugsgebyrer osv. Betales ikke efter DataPeeps ‘indsendelse af en påmindelse brev eller et krav om øjeblikkelig betaling,
• Kunden chikanerer DataPeeps eller DataPeeps medarbejdere
• Kunden giver forkerte oplysninger eller underretter ikke ændring af adresse eller e-mail-adresse, eller Kundens forhold forhindrer det DataPeeps fra afsendelse af ordrebekræftelser og anden kommunikation til kunde
• Kunden er taget i konkursbehandling.

Abonnementet bruges af andre end kunden eller hans firma eller enhver registreret bruger

Hvis kunden ikke afhjælper den situation, der gav anledning til afbrydelsen, kan DataPeeps muligvis opsige aftalen uden varsel

Kunden forpligter sig til at overholde lovgivningen, herunder især markedsføringsloven og persondataloven i forbindelse med brug af DataPeeps løsninger. Især må ulovlig databehandling ikke udføres. Det Kunden er fuldt ansvarlig for enhver tredjepart krav, der opstår som følge af kundens brug af DataPeeps løsninger. DataPeeps kan ikke holdes på nogen måde ansvarlig for Kundens brug af DataPeeps-tjenester, herunder for eksempel, men ikke begrænset til, opkald til potentielle kunder, der er registreret med et ønske om reklame beskyttelse.

Tilsvarende må e-mail-data ikke bruges til salgsrelateret aktivitet

DataPeeps er også berettiget til at afbryde kundens forbindelse til tjenesten, begrænse kundens mulighed for at bruge tjenesten eller opsige aftalen helt eller delvist i kundens konkurs, betalingsstandsning, åbning af forhandling af sammensætning eller betydeligt forværrede økonomiske forhold

En kunde, der har overtrådt aftalen ved ikke at betale forfalden gæld, kan muligvis ikke indgå igen abonnement på DataPeeps ‘tjenester eller yderligere tjenester, indtil gælden er betalt.

13. DataPeeps standard

13.A. Fejlfinding

Prioritet Beskrivelse Tidsbegrænsning
1 Fuldfør manglende eller defekt datalevering fra DataPeeps Begyndes inden for 24 timer
2 Dele af datasæt mangler service Begyndes inden for 48 timer efter aftale
3 Anmodning  

Hvis kunden rapporterer en fejl, og det viser sig, at der ikke er nogen fejl i DataPeeps ‘levering eller sådan fejlen er i kundens udstyr eller internt netværk er kunden forpligtet til at dække DataPeeps ‘omkostninger til fejlfinding (DKK 1.500 / time).

13.B. Afvisning af abonnementsgebyret

Hvis DataPeeps ikke overholder den fastsatte leveringstid ved ændring eller flytning af eksisterende forbindelser til tjenesten, eller hvis der opstår en fejl i DataPeeps ‘levering, der resulterer i manglende levering, DataPeeps vil på anmodning fra kunden foretage en forholdsmæssig reduktion i abonnementsgebyr for den relevante periode. Afslaget gives dog kun, hvis afbrydelsen har fundet sted varede i mere end 1 dag i træk fra det tidspunkt af fejlmeddelelsen.

Afbrydelser på grund af fejl fra kunden berettiger ikke til nedsættelse af abonnementsgebyret. Det beløbet trækkes med en efterfølgende opkrævning af abonnementsgebyr.

13.C. Ansvar for erstatning

DataPeeps er erstatningsansvarlig i overensstemmelse med de generelle regler i dansk ret for erstatning som en resultat af handlinger eller undladelser forårsaget af DataPeeps eller nogen, som DataPeeps er ansvarlig for, med følgende begrænsninger:

• DataPeeps er ikke ansvarlig for skader, der opstår som følge af afbrydelser, forstyrrelser eller ændringer til DataPeeps ‘tjenester i forbindelse med foranstaltninger, der anses for nødvendige af tekniske, vedligeholdelses – og driftsmæssige årsager eller pålagt af myndigheder, medmindre DataPeeps har undladt at begrænse ulemperne. hermed. DataPeeps er ikke ansvarlig for indirekte tab, herunder tabt fortjeneste, produktionstab, tab på grund af at tjenesten ikke kan bruges som beregnet, tab på grund af en kontrakt med en tredjepart bortfald eller standard og lignende.
• DataPeeps er ikke ansvarlig for tab som følge af ændringer i indholdet af data modtaget eller sendt fra kunde på grund af kommunikationsfejl.
• DataPeeps er ikke ansvarlig for tab på grund af uopfordret eller uønsket overførsel af data til kunden eller som et resultat af kundens tab af personlige data eller installeret software. DataPeeps er ikke ansvarlig for tab på grund af uautoriseret adgang til kundens data og / eller systemer.

13.D. Force majeure

DataPeeps er ikke forpligtet til at yde erstatning, hvis manglende levering eller afbrydelse osv. Pga omstændigheder uden for DataPeeps ‘kontrol, inklusive men ikke begrænset til lyn, strømafbrydelser, oversvømmelser, brande, krig, strejker og lockouts

14. Opsigelses- og indlåsningsperiode

Følgende vilkår for opsigelse og fastlåsning gælder for abonnementsaftaler for DataPeeps ‘ tjenester.

Kunden kan opsige aftalen med mindst 1 måned (måned + aktuel måned) indtil i slutningen af en måned

Efter DataPeeps ‘meddelelse om ændringer i vilkår og priser kan kunden opsige aftalen under opsigelsesperioden indtil udgangen af opsigelsesperiode med en varsel på mindst 14 dage. Dog ændringer, der kan implementeres uden forudgående meddelelse kan ikke retfærdiggøre en sådan opsigelse.

DataPeeps beregner parternes saldi på tidspunktet for aftalens udløb og tilbagebetaling eller opkræver forskellebeløb.

Derudover kan kunden til enhver tid opsige yderligere aftaler om yderligere tjenester mv. med en varsel på mindst 1 måned

DataPeeps bekræfter kundens opsigelse skriftligt. DataPeeps kan opsige aftalen uden varsel, hvis kundens forbindelse til tjenesten mistes på grund af standard.

Hvis DataPeeps helt eller delvist ophører med at tilbyde abonnementsformularer eller yderligere tjenester, DataPeeps kan med en varsel på mindst 1 måned opsige aftalen helt eller delvist eller konvertere aftalen til et andet lignende tillæg tjeneste eller anden lignende abonnementsform. Det opsigelse eller konvertering meddeles ved at sende en skriftlig meddelelse, eventuelt sammen med en faktura eller som en tekst på betalingsoversigten fra kundens bank eller Nets A / S (tidligere PBS).

15. Ændringer i DataPeeps ‘tjenester

DataPeeps er berettiget til at foretage nødvendige ændringer i DataPeeps ‘tjenester for at sikre deres tilfredsstillende drift eller for at overholde lovgivningen krav. DataPeeps bestræber sig på at informere kunden om ændringer med passende varsel, hvis DataPeeps mener, at ændringen har et materiale indvirkning på kundens brug af tjenesten.

16. Ændring af vilkår og priser

DataPeeps kan ændre disse vilkår, yderligere servicespecifikke abonnementsbetingelser, separat ekstra vilkår samt abonnementsgebyrer, forbrugsgebyrer og -afgifter med en varsel på mindst 1 måned. Prisstigninger kan bl.a. implementeret som et resultat af generel inflation og marked udviklingen i priserne på de leverede tjenester såvel som i tilfælde af DataPeeps ‘øget omkostninger eller behovet for øget rentabilitet og indtjening.

Ændringerne meddeles ved at sende en skriftlig meddelelse, eventuelt sammen med en faktura eller som tekst på betalingsoversigten fra kundens bank eller Nets A / S (tidligere PBS). Ændringer, der ikke er til skade for kunden, kan forekomme uden varsel.

17. Tvister og klager

Aftaler om levering og drift af tjenester er underlagt dansk lovgivning. I tilfælde af uenighed mellem kunden og DataPeeps om forhold, der opstår som følge af aftale, kan kunden klage til DataPeeps, som svarer inden for 4 uger. Tvister kan ellers indbringes af hver af parterne for de almindelige domstole i Danmark i i overensstemmelse med gældende regler.

18. Ikrafttræden

Aftalen mellem kunden og DataPeeps træder i kraft ved aftalens indgåelse. Disse vilkår træder i kraft den 2. januar 2020.

19. Kontakt – kundeservice, fejlmeddelelse

Web: DataPeeps.dk
Email: info@DataPeeps.dk
DataPeeps ApS
CVR 40540776